Economie

Groningse winkels komen met slimme presentatie: Warenhuis.Groningen.nl

Groningse winkels hebben een slim digitaal antwoord gevonden om te kunnen blijven concurreren met de grote e-commerce bedrijven en webshops. Ze hebben een platform ontwikkeld waar iedereen hun producten kan bestellen. Maar bovendien hebben ze een samenwerking met het bedrijf Dropper, zodat het artikel net zo snel als een pizza snel bezorgd kan worden.


Leestijd: 1 minuut

In 2022 staat bijna kwart van de winkels in Groningen leeg
In 2022 staat bijna kwart van de winkels in Groningen leeg

Michiel Vos, eigenaar en oprichter van het bedrijf Zupr, legt uit dat het voor kleinere retailers lastig is om te concurreren met grote online spelers. De nieuwe verkoopwebsite moet dit een beetje makkelijker maken. Vos: “Online gevonden worden is echt niet meer zo vanzelfsprekend en de kosten nemen alleen maar toe.”

Volgens Vos blijkt uit statistieken van Google dat consumenten online zoeken naar waar producten in de buurt te koop zijn. “Met Zupr ontwikkelen we oplossingen waarmee elke winkelier op die lokale vraag kan inspelen door het aanbod zichtbaar te maken, zonder dat hij daarvoor diep in de buidel hoeft te tasten.’’

Zupr werkt samen met een ander bedrijf uit Stad: Dropper. Dat zorgt voor snelle en duurzame bezorging met de fiets. Verder zijn de Groningen City Club en Marketing Groningen bij het project betrokken. Warenhuis Groningen biedt producten aan van 45 winkels uit Stad.

Kijk op: Warenhuis.Groningen.nl