bereikbaarheid-verkeer

26 mrt 2014, 08:08

Groningse Qbuzz-chauffeurs blijken klantvriendelijk

Groningse Qbuzz-chauffeurs scoren hoog op klantvriendelijkheid. Dat blijkt uit de jaarlijkse OV-Klantenbarometer van het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV). Ook hun collega’s in Drenthe en Friesland scoren goed.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Busreizigers geven Qbuzz-chauffeurs in Groningen gemiddeld een 7,7. De Drentse chauffeurs kregen eenzelfde cijfer. De Friezen scoorden het hoogst met een 7,9. Met deze cijfers scoren de buschauffeurs van Qbuzz als één van de besten in Nederland. 

Het onderzoek OV-Klantenbarometer wordt jaarlijks gehouden onder reizigers in bus, tram, metro, regionale trein en boot. Ongeveer 90.000 reizigers op 6.493 ov-ritten vullen onderweg een schriftelijke enquête in en geven rapportcijfers aan verschillende aspecten van hun rit: algemene waardering, zitplaats, netheid, informatie, tarief, frequentie en sociale veiligheid.