nieuws

29 sep 2013, 13:01

Vrouw in Winschoten door brandweer uit woning gered

Een vrouw in Winschoten is door de brandweer uit haar brandende woning gered. Ze kon er zelf niet meer uitkomen omdat de woning vol met rook stond.

In de nacht van vrijdag op zaterdag werd het brandweerkorps van Winschoten opgeroepen voor een woningbrand aan S.W. Schortinghuisstraat. Bij de melding was meteen duidelijk dat de bewoonster zich nog in de woning bevond. Dit gaf de meldkamer genoeg aanleiding direct op te schalen naar middel brand.


Gelukkig kon de aanvalsploeg de bewoonster snel uit de woning redden waarna ze werd overgedragen aan de collega's van de ambulance. Vanwege de verwondingen van de vrouw werd ook het MMT gealarmeerd. Ze is met spoed overgebracht naar het brandwondencentrum in Groningen.


Een medewerkster van de thuiszorg is ook nagekeken door de het ambulancepersoneel. Zij had een poging gedaan de bewoonster uit het huis te halen nadat deze via haar persoonlijke alarm een noodoproep had gedaan. Toen de medewerkster arriveerde stond de woning vol rook waardoor ze haar reddingspoging moest staken.

 


De oorzaak van de brand is het televisietoestel. Deze is, waarschijnlijk door kortsluiting, gaan smeulen waardoor er veel rook en roet vrijkwam. De woning is hierdoor beschadig geraakt.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door: