Nieuws

Gronings Serious Request-shirt voor Giel Beelen

Serious Request en het Glazen Huis zijn in aantocht. Donderdag werd een speciaal t-shirt gepresenteerd dat de dj’s tijdens het evenement in Groningen zullen dragen.Het t-shirt voor de Serious Request-actie van 3FM is deze week bekend gemaakt. Deejay Giel Beelen had het shirt, dat ieder jaar speciaal wordt ontworpen voor het Glazen Huis, als eerste om de schouders. Het shirt heeft een (dj)microfoon als opdruk met daarin opgesloten een malariamug.


Leestijd: 2 minuten

Het thema van het Glazen Huis dit jaar is malaria en de meest effectieve manier om deze ziekte bestrijden is door middel van een klamboe. Het shirt zal worden gedragen door de deejays in het Glazen Huis en is door het grote publiek te bestellen via www.glazenhuisshirt.nl. Het shirt kost 19,95 euro en de opbrengst gaat naar de Serious Request-actie. Het Serious Request-shirt heeft dit jaar een duidelijk Gronings tintje. De makers van het shirt zijn twee Groningse bedrijven: Open communicatiebureau tekende voor het ontwerp en P&P Projects zorgt voor de shirts en de productie.

Ook is het shirt in overleg met 3FM ontworpen binnen de huisstijl van de campagne ‘Er gaat niets boven Groningen’. Naast de zwarte en oranje kleuren is op de achterkant het Groningen-logo, het oranje rondje met de G, verwerkt. Verder bevat het shirt het logo van Serious Request en het campagnelogo van de malaria-actie. De malariamug in de opdruk is voorzien van glow-in-the-dark-inkt waardoor het oplicht in het donker. Het shirt is gemaakt van biologisch katoen en geproduceerd met uitsluitend gebruik van groene zonne- en windenergie. Met dit Fair Wear-shirt wordt mooi aangesloten bij de Fair Trade-gemeente die Groningen is.

De keuze voor een Gronings ontwerp is gelegen in het feit dat Open en P&P ieder kwartaal een actueel shirt ontwerpen en opsturen naar klanten en relaties. Deze Seasonshirts zijn ontzettend populair bij de deejays van 3FM, een zakelijke relatie van P&P. De keuze voor de stad Groningen als standplaats voor het Glazen Huis gecombineerd met de creatieve ervaring van 3FM met beide bureaus, gaf de doorslag om het officiële shirt dit jaar buiten de Randstad te laten ontwikkelen. Beide bureaus zijn ook verantwoordelijk voor de marketingcampagne die binnenkort van start, met een hoofdrol voor Giel Beelen. Doel is om zoveel mogelijk shirts te gaan verkopen, waarvan de opbrengst naar het goede doel gaat.