Economie

Partnerbijdrage

Kappersapp Spots Today wint landelijke marketingprijs

De kappersapp Spots, te downloaden onder de naam Spots Today, van Kevin Delgado (28) en Riklis Karto uit (32) Groningen heeft een landelijke marketingprijs gewonnen tijdens de 94e editie van Online Tuesday in Amsterdam.


Leestijd: 2 minuten

Kappersapp Spots Today wint landelijke marketingprijs
Kappersapp Spots Today wint landelijke marketingprijs

Online Tuesday is een event voor en door marketingprofessionals dat elke tweede dinsdag van de maand plaatsvindt in 'De Nieuwe Liefde' in de Jordaan. Tijdens de laatste editie van dit jaar, genaamd The Floor is Yours, kregen 10 Nederlandse start-ups de gelegenheid om hun idee te pitchen. SwipeGuide en Hellofresh zijn de winnaars van de voorgaande edities van 'The Floor is Yours'.​​​​​​​

Beide prijzen
Kevin geeft aan dat zij deelnamen aan het event, zodat zij de mobiele kappersapp, dat voorlopig enkel live is in de provincie Groningen en omstreken, konden voorzien van wat kritische noten en hun netwerk konden uitbreiden met marketingprofessionals die hun sporen in vak ruimschoots verdiend hebben. Desondanks gingen zij naar huis met zowel de publieksprijs, als de juryprijs die werd toegekend door Erik van der Kooij (XS4all), Boudewijn de Jong (Pünktlich) en Jeroen Mirck (Marketingfacts). Nog nooit eerder in de geschiedenis van "The Floor is Yours" gingen beide prijzen naar één en dezelfde ondernemer.​​​​​​​​​​​​​​

Stoplichtsysteem
In Amsterdam lichte Kevin het persoonlijke ontstaan van Spots uit, de werking van de applicatie en de beoogde toekomstplannen. Spots is een mobiele applicatie dat consumenten aan de hand van een real-time overzicht inzage verstrekt in de directe beschikbaarheden van kapsalons in de buurt door gebruik te maken van een stoplichtsysteem. Groene salons hebben binnen één uur al plek, oranje salons hebben elders op de dag plek en grijze salons zitten vol. Consumenten hebben op hun beurt de mogelijkheid om binnen 3 stappen een afspraak in te boeken. Het is volgens de founders een app voor klanten met en zonder een vaste kapper.​​​​​​​​​​​​​​

‘Een praktische en goed schaalbare case die voortkomt uit oprechte passie’
​​​​​​​
De jury omschreef Spots na het toehoren van de pitch als ‘een praktische en goed schaalbare case die voortkomt uit oprechte passie.’ Daarnaast vond de jury het product juist zo sterk, omdat het zo simpel is. Beide heren zijn ruim 15 jaar actief in het kappersvak. Kevin heeft daarnaast inmiddels zijn master bedrijfskunde afgerond en Riklis heeft daarnaast een hoogsegment kapsalon en parfumerie in de binnenstad van Groningen.