economie

09 mrt 2017, 14:02

Legendary Lanes organiseert Sportcongres Noord-Nederland op 23 maart in Martiniplaza

Legendary Lanes organiseert Sportcongres Noord-Nederland op 23 maart in Martiniplaza

Legendary Lanes organiseert op donderdag 23 maart in MartiniPlaza het Sportcongres Noord-Nederland. Tijdens het congres, met Herre Zonderland als dagvoorzitter, komen diverse interessante sprekers aan het woord over onderwerpen die van belang zijn voor topsporters en talenten om de kansen op succes tijdens hun sportloopbaan te optimaliseren. Waar gaat het naartoe met sportsponsoring? Welke waarde heeft een sporter op social media?

Welke waarde heeft een sporter op social media? Waarom is het voor bedrijven interessant om zich aan een groep individuele sporters te verbinden? Wat is de toekomst van Noord-Nederland als topsportregio? Zomaar een paar vragen waar 23 maart een antwoord op komt. Alle sportliefhebbers uit Noord-Nederland zijn welkom op het congres en kunnen zich aanmelden via www.sportcongresnoordnederland.nl. Aansluitend aan het congres vindt de Groninger Sportverkiezing 2016 plaats.

 

Het Groningse bedrijf Legendary Lanes is de organiserende partij achter het congres. Zij ondersteunen topsporters uit Noord-Nederland met hun personal branding en sponsorwerving. Samen met de sporters die ze begeleiden organiseren ze workshops, clinics en lezingen voor sportverenigingen, scholen en bedrijven. Dit met als doel om een ultiem topsportklimaat in Noord-Nederland te creëren en topsport aan breedtesport te verbinden. Legendary Lanes heeft onlangs een businessclub voor sportminded bedrijven opgericht en binnenkort volgt een fanclub voor sportliefhebbers. Met de inkomsten van deze twee clubs worden de sporters die zich aangesloten hebben bij Legendary Lanes, financieel ondersteund.

 

De rode draad van de businessclub is de groep individuele sporters. Er worden wedstrijden bezocht waar de sporters aan deelnemen, bijeenkomsten georganiseerd waar sporters en leden van de businessclub elkaar ontmoeten en uiteraard worden er momenten gecreëerd om zakelijke contacten in een sportieve omgeving aan te gaan of te ontwikkelen. Daarnaast krijgen de leden in ruil voor hun lidmaatschap onder andere de mogelijkheid om een sporter van Legendary Lanes in te zetten tijdens een personeelsbijeenkomst voor een clinic of inspiratieverhaal.

 

Op dit moment werkt Legendary Lanes met veel verschillende sporters samen: Olympisch handbalster Lois Abbingh, wielrenster Anouska Koster (Nederlands Kampioen), de shorttrackers Leon Bloemhof en Vladislav Bykanov (deelnemer Olympische Spelen 2014), judoka Larissa Groenwold (Europees Kampioen), springamazone Amber Meijer (Nederlands Kampioen), dressuurruiter Marten Luiten (meervoudig Nederlands Kampioen), skister Claire Tan, turner Michel Bletterman (beste meerkamper van Nederland) en bokser Ferenc Soepboer. Stuk voor stuk potentiële wereldtoppers die de ondersteuning hard nodig hebben. Legendary Lanes bouwt voor iedere sporter een website, ontwerpt een persoonlijk logo, doet een fotoshoot en maakt een introductiefilm. Daarnaast helpen ze de sporters met de inzet van social media, het schrijven van wedstrijdverslagen, persberichten en nieuwsbrieven.

 

Jansien van Dijk, oprichtster van Legendary Lanes, is naast leden voor de businessclub ook op zoek naar bedrijven die sponsor willen worden van de groep sporters. 'We zoeken vooruitstrevende bedrijven die enthousiast zijn over ons concept. Ze kunnen in één keer verschillende sporters sponsoren, die allemaal een andere fanbase hebben. Wij zorgen dat de sporters een uitstekende personal branding hebben en dat de sponsoractivatie optimaal verloopt. We kijken verder dan een logo op het shirt en gaan voor vernieuwende sponsorovereenkomsten op basis van ambassadeurschap en meetbare activatie op social media.'

 

Legendary Lanes is uniek in Nederland. De sportmarketingbureaus die er zijn, ondersteunen voornamelijk de absolute wereldtoppers. Legendary Lanes wil juist de groep onder de wereldtop helpen, omdat zij het des te meer nodig hebben. 'De gevestigde namen zoals Max Verstappen en Dafne Schippers zijn ook jong begonnen. Iedereen staat achter deze helden, maar deze helden moeten wel gecreëerd worden. Daar is niet alleen talent voor nodig, maar simpelweg ook geld. Het 'adopteren' van jonge topsporters kan men zien als een investering voor de toekomst. Met kleine bedragen kan een groot verschil gemaakt worden en wanneer de sporters doorbreken naar de wereldtop, zitten de bedrijven van het eerste uur op de eerste rij!'

 

Inmiddels heeft Legendary Lanes ook drie Olympische ambassadrices, te weten judoka Karin Kienhuis, roeister Annemiek de Haan en hockeyster Willemijn Bos. Zij denken mee over de ontwikkeling van Legendary Lanes en delen hun ervaringen met de sporters. 

 

 

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door: