Nieuws

Studenten Groningen ontwikkelen nieuw snoepje

Derdejaars studenten van de opleiding Food & Business van de Hanzehogeschool Groningen hebben een heel bijzonder nieuw snoepje ontwikkeld in opdracht van drop- en snoepfabrikant Concorp.


Leestijd: 1 minuut

Sinds enkele jaren werken Concorp en de Hanzehogeschool Groningen succesvol samen. Concorp geeft de studenten van de opleiding Food & Business (Instituut Marketing & Management) elk jaar een actuele productontwikkelingsopdracht, die overigens ook al een aantal concrete vernieuwingen in het Concorps’ assortiment opgeleverd hebben.

Voor allochtonen

Dit jaar hebben de studenten Food & Business de opdracht gekregen om een nieuw snoepje te ontwikkelen, dat moet passen bij de doelgroep Nederlanders van allochtone afkomst. Daarnaast moet het een snoepje zijn, waarvan je blijft eten.
Om tot een goed voorstel te komen, analyseerden de studenten de volgende aspecten: marktgegevens, consumentenwensen, mogelijkheden binnen het bestaande productieproces, sensorische eigenschappen, kost- en verkoopprijs en natuurlijk de smaak.

Donderdag 7 februari 2008 om 11.00 uur worden in het culturele café van de Cast (Zernikeplein 7, E009) de winnaars bekend gemaakt. Zij ontvangen een bedrag van € 500,-.