De noordelijke journalisten zijn er nog niet in geslaagd om te achterhalen wat voor nieuws dat zou kunnen zijn. Bekend is dat de Luchthaven in onderhandeling is met München om daar een “Hub” verbinding te krijgen.
Dat betekent dat er een dagelijkse verbinding zou komen met München, waarna men vanaf die Luchthaven naar bestemmingen over de gehele wereld kan vliegen. Net zoals er nu ook al een hub-verbinding is met Kopenhagen.
Overigens spreekt het Twitteraccount @FlyGRQ, dat gelieerd is aan de Luchthaven, van ‘grenzenverleggend nieuws’. Dat zou inderdaad kunnen duiden op een nieuwe buitenlandse verbinding.
Nachtvluchten?
Een andere mogelijkheid vormen Nachtvluchten. De doorgaans goed ingevoerde Duitse website “Aerobuzz.de” kopt:
“Niederlande erlauben Nacht-VFR-Flüge ab Juli 2018“
Daarin wordt gemeld dat het vanaf juli a.s. mogelijk wordt om ’s nachts te vliegen. “Die niederländische AOPA will nun mit mehreren Flugplätzen im Land diskutieren, wie man Möglichkeiten schaffen kann, VFR bei Nacht zu fliegen. Einige Flugplätze der Allgemeinen Luftfahrt wie Groningen Eelde (EHGG), Maastricht Aachen (EHBK), Teuge (EHTE), Lelystad (EHLE) und Budel (EHBD) haben bereits eine Pistenbefeuerung und wären dafür ausgerüstet, bei Nacht auch nach VFR-Flugregeln angeflogen zu werden.“
We zijn benieuwd. We schatten in dat 'Eelde' mogelijke nachtvluchten niet als 'fantastisch nieuws' zou presenteren, dus we houden het maar op München. De GIC zal er in elk geval bij zijn om u op de hoogte te houden. Aangezien het dinsdag Sinterklaas is zou het theoretisch kunnen dat het om een fopcadeautje gaat, maar daar gaan we gezien de belangen die er op het spel staat, maar niet van uit…