nieuws

02 aug 2002, 00:12

Promotiecampagne ‘Samen uit. Samen thuis’ van start

Met de onthulling van een van de promotieborden langs de A7 heeft Rijkswaterstaat vrijdagochtend het officiële startsein gegeven voor een grootse communicatiecampagne. In de campagne, die de titel ‘Samen uit. Samen thuis’ heeft meegekregen, draait alles om het kweken van begrip.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

“De centrale gedachte in de campagne is dat de werkzaamheden vijf weken duren en voor iedereen overlast kan meebrengen, maar: ‘met een beetje begrip is het zo voorbij’”, licht Rijkswaterstaat de filosofie achter de campagne toe.
De campagne bestaat uit advertenties, radiospots en billboards langs de weg. De billboards en advertenties laten ‘halve’ weggebruikers en wegwerkers zien, waarbij de onderlichamen van weggebruikers zijn gekoppeld aan de bovenlichamen van wegwerkers en vice versa. Dit beeld moet de gedachtenvorming ‘u een beetje weggebruiker, wij een beetje weggebruiker’ symboliseren. De radiospots bevatten dialogen tussen wegwerkers en –gebruikers, met een verrassend slot.
De campagne, ontwikkeld door het Groningse bureau Communication Unlimited, is gebaseerd op een communicatieplan van Rijkswaterstaat. Ook ervaringen, opgedaan in de voorlichting rond de werkzaamheden aan de Amsterdamse Ring A10-West, vormen een uitgangspunt voor de campagne.
;