nieuws

07 aug 2001, 00:12

Noorden krijgt eigen glossy magazine

Uitgeverij Ten Brink in Meppel gaat vanaf november een nieuw lifestyle magazine uitbrengen, speciaal voor het noorden. Onder de naam `Het Noorden bij uitstek’ richt de uitgever zich op de hogere inkomens- en opleidingsgroepen. Het tijdschrift moet een luxe, glossy-uitvoering krijgen. ‘De redactie gaat aandacht schenken aan alle geneugten des levens’, aldus medewerkster Annet Broker.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

’Alle aspecten van bijvoorbeeld wonen en uitgaan in het noorden van Nederland komen aan de orde’, vertelt zij. Over het eerste nummer, dat overigens pas in november verschijnt, kan ze al verklappen dat er uitgebreide reportages instaan over de Friese kunstenaar Anne Feddema. ‘En ook de unieke hondenbandencolectie van de Drentse Hannie Jippes komt aan de orde’, vertelt zij.
‘De cover is voor Groningen’, voegt ze toe. ‘Daarvoor hebben we nu een prachtige foto van een van de borgen in gedachten.’ Hoewel de onderwerpen dus betrekking hebben op de noordelijke provincies, wordt het blad landelijk verspreid. Het eerste nummer is gratis, maar op termijn moet het magazine een abonnemententijdschrift worden. Ten Brink hoopt uiteindelijk op een oplage van 15.000 tot 25.000 exemplaren.
Wie meer informatie wil over ‘Het Noorden bij Uitstek’ kan contact opnemen met Annet Broker, op telefoonnummer 06-27002725.