nieuws

22 jun 2001, 00:12

Nieuwe pr-campagne ‘Wees er bij in Groningen’ voor culturele festivals

Groningen start vanaf woensdag de campagne ‘Wees er bij in Groningen’, een extra zomeractie van het bekende langlopende ‘Er gaat niets boven Groningen’. Ze dient om de aandacht van het Nederlandse volk te richten op de culturele spektakels ViaDorkwerd, Blue Moon, Noorderlicht en Noorderzon. De campagne kost zes ton.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Gedeputeerde Joop Boertjens, vice-voorzitter van het Groningen Promotie Overleg en gedeputeerde van Economische Zaken en Werkgelegenheid, stelt dat de campagne is opgezet om de evenementen, die mede door de provincie zijn gesubsidieerd, extra landelijke aandacht te geven. Op lokaal niveau zou de aandacht al voldoende zijn.
De reclamemakers hebben overigens voor de Engelse markt de bekende leus vertaald tot het wellicht prijzenwinnende ‘Nothing tops Groningen’.
Het Groningen Promotie Overleg (GPO) presenteerde dinsdag deze plannen voor een promocampagne die bestaat uit radiospots op de landelijke publieke zenders, het noordelijke station Rebecca en het plaatsen van billboards. De meest prominente van deze reclameborden komt langs de A7 te staan, bij het drukke klaverblad bij Heerenveen. In het cultuurblok van de STER wordt later in de zomer een item aan het viertal manifestaties gewijd. Meer informatie is te vinden op de website www.ergaatnietsbovengroningen.nl.
De rekening van deze campagne wordt verdeeld onder de provincie Groningen, de gemeente Groningen en het bedrijfsleven.
;