nieuws

05 okt 2001, 00:12

Horecabedrijven waarschuwen klanten voor gevaren alcohol

Ruim 2300 Noordelijke horecabedrijven, aangesloten bij Koninklijke Horeca Nederland, krijgen deze week van het Tegen Alcomobilisme Project (TAP) materiaal om onder hun klanten uit te delen.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Het materiaal bestaat uit stickers, een informatieflyer en kaartje waarop het uitgaand publiek kan lezen wat de effecten van alcohol zijn. Op de kaartjes, die ook al in omloop zijn gebracht bij de introductie van de TAP-taxi, staat tevens de hoogte van boetes vermeld. De horecagelegenheden kunnen door een sticker achter het raam te plakken, laten zien dat ze alcomobilisme afkeuren.
TAP is een samenwerking tussen het ministerie van Verkeer en Waterstaat, Koninklijke Horeca Nederland, het KNV Taxi en de sportsector in Groningen, Friesland en Drenthe. De Regionale Organen voor de verkeersveiligheid en hun partners in dit gebied ondersteunen het project.
;