nieuws

22 jun 2016, 16:04

Hooghoudt strikt Douwe Bob voor reclamecampagne

Hooghoudt strikt Douwe Bob voor reclamecampagne

De Groningse destilleerder Hooghoudt heeft zanger Douwe Bob gestrikt voor een reclamecampagne. De artiest gaat helpen om een nieuwe soort jenever in de markt te zetten. Volgens Hooghoudt is Douwe Bob liefhebber van Nederlandse jenever. Hij smokkelde de drank zelfs mee in een plantenspuit tijdens het Eurovisie Songfestival, terwijl er tijdens de tv-show een alcoholverbod van kracht was.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Voor Hooghoudt is Douwe Bob een perfect uithangbord. “We zien duidelijke overeenkomsten: liefde voor het vak, eigenzinnigheid, openstaan voor experimenten en authentiek zijn. Waarom zouden we ons niet samen sterk maken?”, aldus Hooghoudt.

De zanger krijgt daarom z’n eigen premium jenever met bijpassend etiket. Het gaat om een jonge jenever, een triple gestookt kruidendistillaat van jeneverbes, iriswortel en steranijs, vlierbloesem en kardemom. De drank is in de slijter te krijgen, maar niet onder de naam van Douwe Bob.

Ook verbindt Hooghoudt zich aan de Fool Bar Tour, een tournee van de zanger langs Nederlandse podia.