Innovatie

Honderden sollicitaties na succesvolle ICT-campagne

De brutale reclame campagne voor IT-Stad-Groningen, met een parodie op een porno-site, is zeer succesvol. De campagne heeft al honderden sollicitanten opgeleverd. Vanaf vandaag is er een nieuw prikkelend onderdeel toegevoegd aan deze website, die te vinden is op het adres: www.itgroningen.nl Het gaat om een vergelijkend waren-onderzoek tussen Groningen en IT-steden in de Randstad, zo meldt vandaag de organisatie van de IT campagne.


Leestijd: 1 minuut

De campagne om de stad Groningen te profileren als belangrijke ICT-stad draait op volle toeren. Het gaat om een initiatief van het Groningse ICT-platform en wordt gefinancierd door gemeente, ICT-bedrijfsleven en -onderwijsinstellingen in de stad. De campagne heeft als pay-off ‘Kies voor jezelf, kies voor Groningen’ en richt zich met name op hoger opgeleiden tussen de 30 en 40 jaar, die al een tijd werkzaam zijn in de ict-sector, maar beseffen dat quality of life erg belangrijk is. Een imago-campagne als deze is belangrijk, omdat keer op keer blijkt dat de doelgroep -zeker in de Randstad- een onvoldoende volledig beeld heeft van wat Groningen als IT-stad te bieden heeft. Naast veel grote en gerenommeerde IT-bedrijven, een grootstedelijk cultureel leven, nog volop betaalbare woonruimte en een uitstekende kennis- en opleidingsinfrastructuur, zijn er ook veel kleine en creatieve internetbedrijfjes en is er een goed ontwikkeld sociaal ICT-netwerk (met onder meer het ICT Platform en goed bezochte Groningse First Tuesdays). De participanten van de campagne 2001 zijn: Brunel ICT, CMG Noord-Nederland, Compuware, gemeente Groningen, G&D, KPN Datacenter, KPN Software House/Werkplekdiensten, Noorderpoortcollege, Ordina, PinkRoccade, RDW, theFactor.e en TMLC.