Economie

Groningse onderneemsters starten CancerCollection: eerste webshop ter wereld met producten en diensten voor kankerpatiënten

Toen Marika Chromiec, een Groningse onderneemster, speciaal vanuit Duitsland vertrokken was om haar carrière voort te zetten in Groningen, werd na twee jaar bij haar kanker vastgesteld. Haar leven én haar carrière stonden op de kop. Zo maakte Marika niet alleen kennis met het bruisende leven in de stad, ook zag zij veelvuldig het UCMG van buiten en binnen. Tijdens haar ziekte ontdekte zij een gebrek aan diensten en producten om het leven en de strijd van kankerpatiënten en betrokkenen te verlichten. De kiem voor het idee was gelegd en samen met Jessica Schmid was de realisatie van CancerCollection onvermijdelijk.


Leestijd: 1 minuut

www.cancercollection.com is de eerste webshop ter wereld met producten en diensten voor kankerpatiënten en hun naasten.

Patiënten hebben behoefte aan verzorging van lichaam en geest, maar ook hun naasten kunnen vaak wel een steuntje in de rug gebruiken. In de webshop van CancerCollection komen beide met grappige, bijzondere, handige producten en diensten voldoende aan hun trekken. Ook staan stichtingen die goed werk verrichten en alle boeken over kanker mooi op een rij.

Frisse collectie

In de webshop van CancerCollection vindt men een collectie die voortdurend in ontwikkeling is. De teksten op de kaarten en T-shirts nodigen uit tot een gesprek over kanker. ‘Pruiken-fun’ ondersteunt mensen bij haarverlies om over de zorgen en angsten heen te komen. De ‘wenslijst’ helpt alle betrokkenen die op zoek zijn naar een geschikt cadeau.

Achtergrond informatie

Creatief en ondernemend duo Jessica Schmidt en Marika Chromiec zijn de initiatiefnemers van www.cancercollection.com. Marika is kankerpatiënt geweest en Jessica was als vriendin haar steun en toeverlaat.

CancerCollection gelooft in een commerciële benadering, maar heeft een non-profit hart. Winst maken is voor ons niet een doel op zich.

De oprichters Jessica Schmidt en Marika Chromiec financieren www.cancercollection.com vanuit eigen middelen. Dit doen ze omdat CancerCollection een persoonlijke levensmissie is geworden. Jessica en Marika geloven echter dat er voor een ondernemer altijd een verdienmodel moet zijn, maar geven en nemen is een belangrijk onderdeel van hun concept.

Zo hebben stichtingen en goede doelen een (kosteloze) vaste plek binnen de collectie op hun site.