Innovatie

Groningse ‘Crowdynews’ helpt Amerikaanse media bij berichtgeving rond Super Bowl

Tientallen Amerikaanse kranten publiceren Social Media berichtgeving rond de aanstaande Super Bowl met behulp van software van het Groningse Crowdynews.


Leestijd: 1 minuut

De Super Bowl is één van de grootste sportevenementen in de Verenigde Staten, de play offs waar wordt uitgemaakt wie kampioen wordt van de NFL American Football competitie. Crowdynews verzamelt en publiceert alle relevante Social Media berichtgeving voor honderden kranten van onder anderen Gatehouse Media, Journal Register Company en Digital First Media.

"De ontwikkeling van de Social Media Wire in samenwerking met Crowdynews stelt ons in staat om een nieuwe dimensie van urgentie, communicatie en toegang tot social media kanalen aan ons publiek te leveren. De Social Media Wire brengt meer inspraak en meer bronnen naar onze sites, " aldus Jim Brady, Editor-in-Chief of Digital First Media.

"Het is toch wel heel bijzonder dat berichtgeving van zo’n hyper Amerikaans sportfestijn door een Groningens bedrijfje wordt verzorgd. Het hele land ligt daar plat tijdens de Super Bowl. Het is echt mega!" voegt Jeroen Zanen, comercieel directeur van Crowdynews toe.

De Kracht Van Social Media

Door gebruik te maken van Crowdynews’ software springen mediabedrijven handig in op de huidige populariteit en de enorme groei in conversaties die plaatsvinden op social media over maatschappelijke kwesties. Door de toevoeging van relevante inhoud op Social Media gaat het onderwerp daadwerkelijk leven.  Aan de lopende band verschijnen interessante nieuwtjes, weetjes en foto’s. Door ze te filteren op relevantie, originaliteit en actualiteit ontstaat een unieke, complete collage van deze real-time berichten.