Nieuws

Groningse bedrijven middels “Clean campagne’’ verleid tot duurzaamheid

In Groningen begint vanavond een grote campagne om bedrijven te stimuleren om zo duurzaam mogelijk te ondernemen. Dat gebeurt in de Euroborg, met medewerking van Groningse topclubs als FC Groningen, GasTerra Flames, NIC en Lycurgus. Tijdens deze zogenaamde ‘Clean Campagne’ wordt ondernemers gewezen op de financiële voordelen die ze kunnen halen met duurzaamheid.


Leestijd: 2 minuten

Vanavond trapt de Clean Campagne af met een netwerkavond in de ABN-AMRO Business corner van de Euroborg. De Clean Campagne is een unieke kans voor bedrijven om actief te werken aan bedrijfsverduurzaming door energie te besparen.

Dit gebeurt in nauwe samenwerking met topsportclubs zoals FC Groningen, GasTerra Flames, NIC en Lycurgus. Tijdens de netwerkavond zetten gedeputeerde Piet de Vey Mestdagh, wethouder Jan Seton en de andere partners van de campagne gezamenlijk hun handtekening om daarmee officieel de start van de Clean Campagne in te luiden.

De netwerkavond is een unieke aangelegenheid voor ondernemers om een eerste stap te zetten naar een duurzame toekomst. De Clean Campagne wil bedrijven aanzetten tot handelen om op deze manier een win-winsituatie te creëren: besparing door het gebruik van groene technologieën én free publicity bij één of meerdere noordelijke topsportclubs. Sporters en ondernemers hebben veel gemeen: zij kennen het spel van winnen en verliezen, zijn ambitieus en gedreven en weten wat het is om door te zetten als het tegenzit.

Voordelen voor bedrijven

Met deze overeenkomsten als achtergrond wil Clean samenwerking tussen het MKB en de topclubs bewerkstelligen: hoe meer de ondernemer bespaart, hoe meer aandacht zijn bedrijf krijgt bij de topclubs. Dit kan variëren van naamsvermelding op de shirts van spelers tot een interview in clubbladen. Daarnaast zorgen duurzame aanpassingen bij ondernemers ook nog eens voor een lagere energierekening.

Op de Netwerkavond van 26 november zijn topsporters en bestuursleden van de aangesloten clubs aanwezig, evenals de initiatiefnemers van de Clean Campagne en enkele pilotbedrijven. Tijdens deze avond staan het doel van de Clean Campagne en de mogelijkheden die de campagne ondernemers biedt centraal. Dagspreker Arno van der Heyden zal de netwerkavond op vermakelijke wijze aan elkaar praten en zingen.

Meedoen Wilt u uw bedrijf verduurzamen en tegelijkertijd hier uw (sportieve) voordeel mee doen? Kijk dan op www.cleancampagne.nl en meld u aan. De Clean Campagne is een unieke mogelijkheid om met energiebesparing sportief te verduurzamen!

Partners De initiatiefnemers van de Clean Campagne zijn Energy Valley Topclub, Natuur en Milieufederatie Groningen, SynerMediaGroep, Provincie Groningen en Gemeente Groningen in samenwerking met het Energie Convenant Groningen en MKB Nederland Green Deal. De Clean