nieuws

18 sep 2001, 00:12

Gronings mobiel Internetbedrijf ontwikkelt SMS voor marketing-doeleinden

SMS biedt ongekende nieuwe mogelijkheden als marketing-instrument. Dat is de gedachte achter een nieuw initiatief van een Gronings internetbedrijf. Dat bedrijf, Picasse, wil de SMS-techniek leveren, waarna het aan de ‘marketeers’ is om er creatief gebruik van te maken.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Populaire SMS diensten als stemmen en prijsvragen per SMS worden sinds deze week gestandaardiseerd aangeboden op www.smspoll.nl. SMSPoll biedt een pakket aan SMS diensten voor bedrijven en instellingen die SMS willen inzetten als extra marketing- en communicatiekanaal. De makers van SMSpoll, het Groningse mobiel internetbedrijf Picasse, vonden dat het tijd werd om populaire SMS diensten te standaardiseren, waardoor ze door marketeers snel en zonder hoge kosten kunnen worden ingezet.
Marketeers kunnen via de website bijvoorbeeld een SMSprijsvraag of SMSpoll aanmaken. Vervolgens worden de publicatiegegevens beschikbaar gesteld op smspoll.nl en per E-mail. Middels de eigen kanalen (bijvoorbeeld een tijdschrift of verpakking) kunnen de SMS diensten aan de doelgroep worden gecommuniceerd. Mobiele bellers van alle vijf de Telco’s kunnen per SMS reageren op de stelling of vraag. De marketeers kunnen via smspoll.nl realtime de data raadplegen.
Oprichter Jorrit Hertsenberg: “Het is aan de marketeers zelf om creatief om te gaan met de geboden tools op SMSpoll. SMS is een nieuw medium waarmee snel en interactief gecommuniceerd kan worden met de doelgroep. Wij bieden de tools voor creativiteit en segmentatie. Een redacteur kan een SMSpoll inzetten om reacties aan lezers te ontlokken of een productmanager kan respons creëren op bijvoorbeeld prijsvragen”.