Nieuws

Gronings mobiel Internetbedrijf ontwikkelt SMS voor marketing-doeleinden

SMS biedt ongekende nieuwe mogelijkheden als marketing-instrument. Dat is de gedachte achter een nieuw initiatief van een Gronings internetbedrijf. Dat bedrijf, Picasse, wil de SMS-techniek leveren, waarna het aan de ‘marketeers’ is om er creatief gebruik van te maken.


Leestijd: 1 minuut

Populaire SMS diensten als stemmen en prijsvragen per SMS worden sinds dezeweek gestandaardiseerd aangeboden op www.smspoll.nl. SMSPoll biedt eenpakket aan SMS diensten voor bedrijven en instellingen die SMS willeninzetten als extra marketing- en communicatiekanaal. De makers van SMSpoll,het Groningse mobiel internetbedrijf Picasse, vonden dat het tijd werd ompopulaire SMS diensten te standaardiseren, waardoor ze door marketeers snelen zonder hoge kosten kunnen worden ingezet.Marketeers kunnen via de website bijvoorbeeld een SMSprijsvraag of SMSpollaanmaken. Vervolgens worden de publicatiegegevens beschikbaar gesteld opsmspoll.nl en per E-mail. Middels de eigen kanalen (bijvoorbeeld eentijdschrift of verpakking) kunnen de SMS diensten aan de doelgroep wordengecommuniceerd. Mobiele bellers van alle vijf de Telco’s kunnen per SMSreageren op de stelling of vraag. De marketeers kunnen via smspoll.nlrealtime de data raadplegen.Oprichter Jorrit Hertsenberg: “Het is aan de marketeers zelf om creatief omte gaan met de geboden tools op SMSpoll. SMS is een nieuw medium waarmeesnel en interactief gecommuniceerd kan worden met de doelgroep. Wij biedende tools voor creativiteit en segmentatie. Een redacteur kan een SMSpollinzetten om reacties aan lezers te ontlokken of een productmanager kanrespons creëren op bijvoorbeeld prijsvragen”.