nieuws

05 okt 2012, 09:09

Gronings bedrijf ‘Crowdynews’ Europees onderscheiden als innovatief bedrijf

Het Groningse ICT-bedrijf ‘Crowdynews’ dat op een slimme manier relevant nieuws toevoegt aan websites, heeft gisteravond in Barcelona een Europese onderscheiding gekregen.
Het Groningse ICT-bedrijf ‘Crowdynews’ dat op een slimme manier relevant nieuws toevoegt aan websites, heeft gisteravond in Barcelona een Europese onderscheiding gekregen.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Crowdynews is een Groningse tech start-up, opgericht in 2010.  De door Crowdynews ontwikkelde software combineert interessante en relevante inhoud uit sociale media met de inhoud van een website. Hierdoor stelt Crowdynews online uitgevers in staat om sociale media op een unieke manier te integreren in hun website.


White Bull Summits (http://www.whitebull.com), ‘champions of European innovation’, heeft het Groningse Crowdynews gisteravond uitgeroepen tot winnaar van de 2012 Bully Awards in de categorie: Yearlings (klassieke start-ups).

Crowdynews nam het op tegen in totaal zestig geselecteerde verdienstelijke deelnemers uit een pool van honderden genomineerde Europese TMT-bedrijven (Telecom, Media en Technologie).

Een volledige lijst van de 2012 White Bull Summits Bully Award finalisten kan worden bekeken op http://whitebull.com/latest/our-2012-finalists.

"De finalisten werden geselecteerd op basis van uitmuntendheid in innovatie, de belofte van groei en de potentie om de veranderingen en uitdagingen die inherent zijn aan de TMT-sector te kunnen doorstaan", aldus Farley Duvall, oprichter en CEO van White Bull Summits. "De concurrentie was ongelooflijk sterk dit jaar - een duidelijke indicatie van de rijkdom van de innovatie in Europa."

"We zijn zeer vereerd met het winnen van deze Bully Award en te worden erkend als een van de leidende TMT-bedrijven in Europa", aldus Edwin Kuipers, oprichter en CEO van Crowdynews.

Crowdynews werd geselecteerd als ‘wily beast’ op basis van ontwerp, marktstrategie, technologische oplossingen en begrip van behoeften van de klant.