nieuws

14 dec 2008, 14:02

Groninger Internet Courant groeit door

Het jaar 2008 was een goed jaar voor de Groninger Internet Courant.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Steeds meer Groningers en ex-Groningers, in het zakenleven , bij de overheid of in het onderwijs , ontvangen de Luncheditie. Inmiddels zijn het er meer dan achtduizend. Het aantal adverteerders neemt evenredig toe. De afgelopen maand december kwam het zelfs regelmatig voor dat een aantal bannerposities bij de Groninger Internet Courant was uitverkocht. De Groninger Internet Courant ontwikkelt zich verder als een handzaam en overzichtelijk medium waar werkend Groningen tussen de middag snel de belangrijkste nieuwsfeiten op diverse gebieden tot zich kan nemen.

‘Ik verheug met iedere dag tussen de middag altijd een beetje op de Luncheditie. Het is voor mij even een moment om te ontspannen en snel het Groningse nieuws te scannen. Als ik iets interessant vind, dan klik ik door en lees het verder op de Groninger Internet Courant’, aldus een lezer.


De GIC was in 1995 de eerste website in het Noorden waar men terecht kon voor nieuws, en werd opgericht op verzoek van de Digitale Stad Groningen. Andere uitgevers zagen toen geen brood in internet en zagen niet in hoe er geld mee viel te verdienen.
Na enige tijd kwam er een Luncheditie bij, aanvankelijk met enkele tientallen leden. Inmiddels zijn het er dus ruim achtduizend. Vooral in het bedrijfsleven, bij overheden en aan onderwijsinstellingen wordt de Luncheditie steeds meer gelezen.


De GIC brengt dagelijks het in de ogen van de redactie belangrijkste nieuws op het gebied van economie, innovatie, uitgaan, sport en wonen . Behalve nieuws zijn er ook af en toe commentaren om de GIC, in de oude traditie van kranten, ook een eigen gezicht met een eigen mening in het Groningse medialandschap te geven.


Meer adverteerders


Dat de GIC door de doelgroep hoger opgeleiden en werkenden steeds beter gelezen wordt blijkt ook uit een toenemende belangstelling bij adverteerders. Bij de GIC werkt de redactie – Persbureau Tammeling – samen met Olie Media dat de bannering verzorgt en met internetbedrijf IWink dat de GIC heeft ontworpen. In 2009 hoopt de GIC met enkele nieuwe toevoegingen te komen.

;