nieuws

17 jan 2012, 10:10

Groninger Internet Courant (GIC): steeds meer adverteerders en groter bereik

De Groninger Internet Courant trekt steeds meer adverteerders en ook het aantal lezers en volgers groeit flink door. De Luncheditie telt nu bijna 10.000 leden; via Twitter wordt de GIC door bijna vierduizend mensen gevolgd en het aantal volgers via Facebook groeit dagelijks stevig door.
De Groninger Internet Courant trekt steeds meer adverteerders en ook het aantal lezers en volgers groeit flink door. De Luncheditie telt nu bijna 10.000 leden; via Twitter wordt de GIC door bijna vierduizend mensen gevolgd en het aantal volgers via Facebook groeit dagelijks stevig door.

Met deze bijna 15.000 volgers en leden heeft de GIC zich inmiddels een bijzondere plaats verworven in het Groningse medialandschap. De formule – ‘uitsluitend de hoofdpunten van het Groningse nieuws en het vervullen van de rol van aanjager van- en platform voor discussies ‘ - slaat kennelijk aan.


Ook adverteerders weten de GIC steeds beter te vinden. Het lezersbestand is kennelijk interessant: een doelgroep van hoger opgeleiden, met een sterke interesse voor Groningen.
 

In 2011 is de GIC ook begonnen met zogenaamde ‘take-over’ advertenties, waarbij ook de zijkanten van de website en de achtergronden beschikbaar komen voor adverteerders.

Deze hebben een hoge attentiewaarde en ''doorklik-ratio''. De acquisitie van de GIC wordt verzorgd door het Groningse bureau voor on-line marketing en communicatie, Oliemedia. ( www.oliemedia.nl)