Nieuws

Groningen overspoeld met ideeën voor Glazen Huis

De gemeente en Marketing Groningen zijn afgelopen dagen overspoeld met ideeën voor de actie Serioues Request van 3FM. Sinds vorige week bekend werd dat het Glazen Huis in het kader van de actie naar Groningen komt, zijn bij Marketing Groningen enkele tientallen mailtjes en telefoontjes binnengekomen van mensen die nu al manieren hebben bedacht om zoveel mogelijk geld in te zamelen. De gemeente en Marketing Groningen zijn afgelopen dagen overspoeld met ideeën voor de actie Serioues Request van 3FM. Sinds vorige week bekend werd dat het Glazen Huis in het kader van de actie naar Groningen komt, zijn bij Marketing Groningen enkele tientallen mailtjes en telefoontjes binnengekomen van mensen die nu al manieren hebben bedacht om zoveel mogelijk geld in te zamelen.


Leestijd: 1 minuut

Hoewel nog niet eens bekend is wat het goede doel wordt, hebben Groningse instellingen en bedrijven nu al een kleine 100 duizend euro op tafel gelegd. Ook particulieren weerhoudt het er nog niet van om nu al met ideeën te komen. Volgens Sabine Burkunk van Marketing Groningen gaat om het om de meest uiteenlopende acties. Zo hebben studenten van het Alfa-college in de stad laten weten dat ze graag willen helpen bij de opbouw van het Glazen Huis en heeft fotograaf Bert Bartelds, bekend van de Waterhouse-foto’s, toegezegd om in een studio op de Grote Markt foto’s van vrouwen te willen maken die ze dan vervolgens kunnen kopen. De opbrengst hiervan gaat dan naar Serious Request. Sportscholen hebben bovendien al aangegeven speciale marathons te willen organiseren om op die manier zoveel mogelijk geld op te halen.

Het Glazen Huis staat van 19 tot en met 24 december op de Grote Markt. In diezelfde periode komt hier ook een groot podium te staan waar verschillende optredens en activiteiten zullen plaatsvinden. Daarbij gaat het om andere om een voorstelling van Galili Dance die speciaal voor Serious Request met een choreografie rondom het thema ‘winter’ komt.