Innovatie

Top Dutch wil van Noorden vierde ‘mainport van Nederland’ maken

Een opmerkelijke campagne onder de naam ‘Top Dutch’, die zich aanvankelijk richtte op het verleiden van Tesla om naar Noord-Nederland te komen, krijgt een vervolg.


Leestijd: 1 minuut

Top Dutch wil van Noorden vierde ‘mainport van Nederland’ maken
Top Dutch wil van Noorden vierde ‘mainport van Nederland’ maken

De drie gedeputeerden Economische Zaken van de drie noordelijke provincies zullen vanavond samen met ondernemers het startsein geven voor de derde Top Dutch-campagne.

Na de twee eerdere succesvolle campagnes om Tesla te verleiden zijn Gigafactory in het Noorden te vestigen, willen de initiatiefnemers de campagne vooral inzetten ‘op de business die hier voor het oprapen ligt’. Er wordt volgens hen in de Top Dutch-regio namelijk volop geïnvesteerd in elektrificatie. Top Dutch is dus niet alleen een interessante regio om een Gigafactory zoals van Tesla in te vestigen, maar ook om zaken te doen.

Deze campagne – codenaam Electrify – is de laatste die gericht is op Tesla. Top Dutch focust zich de komende twee jaar met andere campagnes op een nieuwe ambitie: Noord-Nederland als vierde mainport van Nederland profileren op het gebied van vergroening en digitalisering.

De nieuwe campagne wordt vanavond gepresenteerd door Sander de Rouwe, gedeputeerde Economische Zaken, provincie Fryslân, Henk Brink, gedeputeerde Economische Zaken, provincie Drenthe  en Patrick Brouns, gedeputeerde Economische Zaken, provincie Groningen .