Economie

Partnerbijdrage

Online marketingspecialist in2search verder als ‘Rocket Digital’

Rocket Digital: dat is de nieuwe naam van de jonge, snelgroeiende specialist op het gebied van online marketing: in2search. Dit bedrijf, gevestigd in de Mediacentrale in Groningen, werd bijna zes jaar geleden opgericht en telt inmiddels een team van tien specialisten. Ook voor de komende jaren voorziet het bedrijf forse groei. Daarmee is het opnieuw een voorbeeld van een succesvolle Groningse IT-startup.


Leestijd: 3 minuten

“Het gaat héel erg goed met in2search”, zeggen oprichters en eigenaren Lennart Moes en Pieter Majoor. “Alleen sluit de oude naam niet meer helemaal aan bij wat wij precíes willen: dat is digitale groeiambities bij bedrijven realiseren. Bij de start van ons bedrijf lag de focus nog vooral op adverteren via zoekmachines, search advertising. Dat doen we nog steeds, maar daarnaast helpen we bedrijven om in de breedte te groeien. Daarvoor zetten we nagenoeg alle digitale kanalen in en is onze dienstverlening uitgebreid met o.a. leadgeneratie, conversie optimalisatie en doelgroep analyse. We doen nu dus aanzienlijk meer dan vroeger, zo kunnen we bedrijven digitaal als een raket laten groeien.”

Tachtig opdrachtgevers

“Vanuit een gedegen online marketingstrategie halen we het maximale resultaat uit digitale kanalen voor onze opdrachtgevers. Op dit moment werken we structureel voor ruim 80 opdrachtgevers, we weten zeker dat er nog zeer veel bedrijven zijn die we kunnen helpen”, aldus Lennart Moes en Pieter Majoor, oprichters en eigenaren. Specialistische kennis op het gebied van digitale marketing is een vak met toekomst. Veel bedrijven weten weliswaar enigszins hoe ze gevonden moeten worden via Google of sociale media. Het is echter een vak apart om te zorgen dat álles optimaal wordt ingericht om de juiste boodschap op het juist moment aan de juiste persoon te tonen. 

Het bedrijf in2search heeft digitale campagnes ontwikkeld voor uiteenlopende organisaties als Provincie Groningen, Kaartje2Go, Groningen Airport Eelde en een groot aantal (grote) webshops. De klanten zitten door heel Nederland, van Groningen tot Limburg. Er zijn inmiddels meer dan tachtig structurele opdrachtgevers. En dat terwijl er geen acquisitie wordt gedaan. Alle klanten hebben in2search gevonden op aanbeveling van een bestaande klant of relatie.

Naamswijziging

“Dat we de naam Rocket Digital hebben gekozen is om te benadrukken dat wij opdrachtgevers écht kunnen helpen bij hun groei. Wij kunnen zorgen voor een snel stijgend digitaal bereik én omzetgroei. Bovendien zit er ook iets innovatiefs in onze nieuwe naam. Dit past bij het feit dat wij voortdurend bezig zijn de nieuwste technieken in te zetten op het gebied van online marketing”, aldus Moes en Majoor.

Het innovatieve slaat daarnaast ook op een andere manier van samenwerken dan gebruikelijk in deze branche: opdrachtgevers hoeven geen jaarcontract af te nemen, maar kunnen te allen tijde opzeggen. “We gaan uiteraard voor een lange termijn samenwerking. Dit dwing je niet af met een contract, maar door samen te werken op basis van succes en tevredenheid.”

Iedere opdrachtgever is uniek

Rocket Digital helpt bedrijven te groeien door het voeren van effectieve digitale marketingcampagnes en het verzorgen van maatwerktrainingen. “Wij werken met heel veel data uit verschillende digitale kanalen. Hoewel er veel tools worden ingezet en steeds werkzaamheden geautomatiseerd worden, blijft het menselijke aspect zeer belangrijk om data goed te begrijpen en juiste keuzes te maken. Iedere opdrachtgever is uniek.”

Cijfer: 8,4

“En dat maakt het werk voor onszelf ook spannend en uitdagend, omdat je je telkens helemaal in een opdrachtgever moet verplaatsen en samen met hen een strategie bepaalt. Kennelijk wordt dat zeer gewaardeerd, want maar liefst honderd procent van de opdrachtgevers beveelt ons aan. Het gemiddelde cijfer dat ze geven is een 8,4 en we hebben een ‘Net Promotor Score’ (NPS) van 42,6. We gaan ervoor om onder onze nieuwe naam Rocket Digital de hoge waarderingscijfers van onze opdrachtgevers naar een nog hoger niveau te brengen!”, besluiten Lennart Moes en Pieter Majoor.