Economie

Telefoniewebsite Bellen.com viert tienjarig jubileum

Bellen.com mag gerust een van de meest bijzondere Groningse initiatieven van de laatste jaren genoemd worden. De website werd ooit opgericht door de toen dertienjarige scholier Ben Woldring. Met het schoolproject wilde de jonge Woldring internettarieven vergelijken. Tien jaar later viert zijn eerste site Bellen.com dit gehele najaar haar tienjarig jubileum.


Leestijd: 1 minuut

In 1998 kreeg Ben Woldring een schoolopdracht met als doel het maken van een website. Ben besloot om er dan gelijk maar nuttige inhoud op te plaatsen door een overzicht te maken van verschillende tarieven voor vaste telefonie. Uiteindelijk werd dit Bellen.com, een site die toonaangevend is geworden op het gebied van mobiele en vaste telefonie vergelijkingen.

Na een optreden van Ben in de uitzending van tv-programma Kassa, kwamen er al snel enkele duizenden bezoekers op de site. Ben Woldring: “Inmiddels hebben vele miljoenen Nederlanders gebruik gemaakt van onze vergelijkingen en ontvangen we dagelijks 25.000 tot 30.000 bezoekers op onze sites.” Het avontuur is niet alleen bij Bellen.com gebleven, inmiddels exploiteert zijn bedrijf een achttal succesvolle vergelijkingssites waaronder Internetten.nl, Digitelevisie.nl en Gaslicht.com.

Anno 2008 werken er bij Bellen.com vijftien mensen verdeeld over drie vestigingen. "De kracht van Bellen.com is dat wij altijd onafhankelijk zijn gebleven. Hierdoor weten onze bezoekers dat ze volledig kunnen vertrouwen op onze vergelijkingen", aldus Ben Woldring. Eind 2007 werd dit nog eens extra versterkt met de uitverkiezing van Bellen.com tot populairste telecom Website van het Jaar. Twee weken geleden kwam Bencom naar voren in de Deloitte Technology Fast 50 als één van de snelst groeiende Nederlandse technologiebedrijven. Verdere groei verwacht Woldring onder andere met uitbreidingen van de bestaande sites en de lancering van een geheel nieuwe vergelijkingstak die zeer binnenkort het levenslicht zal zien.

Bezoekers van Bellen.com kunnen op de website een quiz doen waarmee zij niet alleen bewuster worden gemaakt van besparingen op het gebied van telefonie, ook zijn er cadeau’s als laptops en een jaar lang gratis bellen te winnen.