Economie

Studenten Hanzehogeschool Groningen bedenken nieuw product voor Australian Homemade

Dinsdag 14 april strijden tien studententeams van het Instituut voor Marketing & Management van de Hanzehogeschool Groningen om de eer hun idee door Australian Homemade te laten uitvoeren. Studenten van de opleiding Commerciële Economie hebben de taak gekregen een nieuw product of merk te bedenken voor dit bedrijf. Oud CE-student en Marketing Director van Australian Homemade, Bastian Lamers, heeft de studenten de opdracht tijdens een gastcollege gegeven. ‘Tijdens mijn studie vond ik de afstand tussen de studie en het werkveld te groot. Destijds werd aangegeven dat er in de toekomst meer opdrachten vanuit de praktijk zouden worden aangeboden. Nu ik zelf ben gevraagd om een bijdrage te leveren, kon ik dit natuurlijk niet weigeren,’ aldus Bastian.


Leestijd: 1 minuut

De studenten houden een brandpitch in de Puddingfabriek. Een jury, bestaande uit Bastian Lamers en vakgenoten uit het bedrijfsleven, kiezen vervolgens het beste en het meest originele idee. Annemarie Heite is coördinator van het studieproject en vindt de Puddingfabriek een goede omgeving voor de studenten, omdat er veel jonge dynamische bedrijven gevestigd zitten. ‘Dit is een prachtige gelegenheid om het ondernemerschap in onze studenten te stimuleren,’ zegt ze.

De tweedejaarsstudenten van het Instituut voor Marketing & Management zijn enthousiast over het project en vinden het werken aan een praktijkopdracht erg inspirerend. ‘Het is ontzettend leuk om een product te bedenken dat misschien echt in het assortiment wordt opgenomen,’ aldus student Werner Tekelenburg. De studenten Commerciële Economie hebben alvast een filmpje gemaakt, te zien op: www.hanze.nl/marketingmanagement.