economie

15 apr 2015, 10:10

Scholma Print & Media: nieuwe naam onderstreept nieuwe koers Gronings familiebedrijf

Scholma Print & Media: nieuwe naam onderstreept nieuwe koers Gronings familiebedrijf

Scholma Print&Media: dat is de nieuwe naam voor Scholma Druk uit Bedum. Deze bekende Groningse drukker heeft de bakens al enige tijd verzet, en maakt nu veel meer gebruik van de kansen en mogelijkheden van internet. De nieuwe naam moet dit nu ook naar buiten uitdragen. Het bedrijf presenteert ook nieuwe digitale mogelijkheden, zoals een Arjen Robben App en Publiceren on Demand, gebracht onder de merknaam Dopp.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Scholma Print&Media, de nieuwe naam van Scholma Druk uit Bedum, kijkt met open vizier naar de toekomst. Het nieuwe logo straalt dit uit. Directeur Martin Scholma: “Drukken alleen is niet genoeg. We onderscheiden ons op een breder terrein. Door de klant te ondersteunen in het verlagen van z'n kosten en het ontwikkelen van oplossingen waaruit nieuwe verdienmodellen ontstaan. Deze vorm van samenwerking versterkt de marktpositie van de klant, het stimuleert innovatie en levert nieuwe werkgelegenheid op.”

 

Scholma laat de koers spreken in drie nieuwe uitingen: het logo en de huisstijl, de website en de webshop Scholmaonline. Ook de oplossingen die Scholma in de markt zet spelen in op de toekomst, zoals Publiceren on Demand, gebracht onder de merknaam Dopp, en Augmented Reality, gepresenteerd onder de merknaam Primm.

 

Arjen Robben App

 

Door Dopp  (data, opmaken, printen en publiceren) helpt Scholma de klant in het samenstellen en beheren van drukwerk en andere publicaties, door Primm wordt meerwaarde gegeven aan de inhoud van brochure, blad of flyer. Een mooi voorbeeld van Primm is de boektrilogie over Arjen Robben; middels de ArjenRobben-app, waar geen internet voor nodig is, geniet de lezer mee van de mooie acties en doelpunten van Arjen.

 

Scholmaonline

 

Een moderne drukker kan niet zonder een moderne webshop. Scholmaonline is een webshop met een breed aanbod. Martin Scholma: “In de loop van 2015 bieden we hetzelfde assortiment, aangevuld met de  Scholma-oplossingen, met dezelfde service als de bekendste online-aanbieders.” Producten die Scholma niet zelf maakt worden bij voorkeur betrokken bij (regionale) partners.

De klant is bij Scholma in staat 24 uur per dag online te bestellen, door gebruik te maken van portals en de webshop. Naast de supermoderne drukpersen van Scholma is de snelle ontwikkeling van internet en crossmedia niet meer weg te denken.

 

Tijdens een symposium over 'open data' georganiseerd door de provincie Groningen en Vereniging van Nederlandse Gemeenten afdeling Groningen, kreeg Scholma de gelegenheid de nieuwe koers toe te lichten.