Economie

Oud-topman Digital Marketing van KLM naar Groningse StormMC

Het Groningse digital marketingbureau StormMC heeft Viktor van der Wijk (41) per 1 december 2015 aangesteld als CEO. De voormalig vicepresident Digital Marketing van KLM zal in zijn nieuwe rol eindverantwoordelijk worden voor het algemeen management en de groei- en kwaliteitsambities van het Groningse digital marketingbureau.


Leestijd: 2 minuten

Oud-topman Digital Marketing van KLM naar Groningse StormMC
Oud-topman Digital Marketing van KLM naar Groningse StormMC

Van der Wijk, die de afgelopen vier en een half jaar verantwoordelijk is geweest voor de digital marketing en social media activiteiten van KLM wereldwijd, over zijn keuze voor StormMC: "In mijn periode bij de KLM’s E-Commerce afdeling heb ik Storm leren kennen als een hechte groep nuchtere, resultaatgerichte professionals die uitblinkt in digital marketing. Daar voel ik me prima bij thuis! Nadat ik afgelopen zomer besloot KLM te verlaten kwam deze kans voorbij en die heb ik gegrepen. Samen met het Storm-team zullen we de partnerships met klanten nog centraler stellen en met hen inspringen op de vele kansen die digitale technologieën nog gaan brengen. Mijn ambitie om Storm in omvang, kwaliteit en zwaarte sterk verder te laten groeien geloof ik op deze manier te kunnen realiseren.”

Haico Pols, mede-oprichter van StormMC over de aanstelling van Van der Wijk: “De afgelopen tijd zien we in de markt kansen ontstaan die groter zijn dan ooit. Het belang van digital binnen organisaties neemt sterk toe, terwijl de ontwikkelingen alleen nog maar sneller gaan en het landschap complexer wordt. Bedrijven stellen, zeer terecht, steeds hogere eisen aan hun bureaus. Het is niet meer genoeg om je alléén te onderscheiden op de executie van campagnes. Met Viktor hebben we een ervaren leider aangenomen met een ‘digitaal’ hart, een heldere visie op de marktontwikkelingen, alsmede praktische en pragmatische kennis van zaken. We zijn er van overtuigd dat we, samen met Viktor en ons ambitieuze team, klaar zijn om de volgende grote sprong te maken. We gaan Storm verder ontwikkelen tot het beste digital marketingbureau!"

Over StormMC

StormMC is een strategisch digital marketingbureau uit Groningen. StormMC begeleidt en ondersteunt klanten bij de ontwikkeling en implementatie van hun digital marketingstrategie. De dienstverlening van StormMC is breed en kenmerkt zich door de resultaatgerichte, integrale online marketingvisie. Kennis, kunde & ervaring zijn kernwoorden.

StormMC is onderdeel van de Storm Marketing Group. Binnen de Group, opgericht in 2006 door Haico Pols (35) & Sander Prinsen (36), zijn 70 specialisten werkzaam verdeeld over de werkmaatschappijen StormMC, Storm Insights en How & Knower. Meer informatie: www.stormmc.nl