economie

18 okt 2001, 00:12

Noordelijke horeca waarschuwt gast voor acolohol

Ruim 2300 bij Koninklijk Horeca Nederland aangesloten horecabedrijven in Noord Nederland krijgen deze week van het TAP project materiaal om onder de klanten uit te delen.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Het materiaal bestaat uit grote en kleine stickers, een informatieflyer en een handzaam kaartje waarop het uitgaand publiek kan zien welke uitwerking alcohol in het bloed heeft. Ook vermeldt dit kaartje de hoogte van de boete wanneer men zich niet aan der regels houdt. Deze kaartjes zijn ook al in omloop gebracht bij de introductie van de TAP Taxi, de taxi met dubbele chauffeur.
De grote opvallende raamsticker (TAP logo) kan door de ondernemers worden gebruikt om zichtbaar te maken dat men achter de aktie staat en het rijden onder invloed afwijst.
TAP is een samenwerking tussen het ministerie van Verkeer en Waterstaat, Koninklijk Horeca Nederland, het KNV Taxi en de sportsector in Groningen, Friesland en Drenthe. De Regionale Organen voor de verkeersveiligheid en hun partners in dit gebied ondersteunen het project.