Economie

Nieuwe webtechnologie onderstreept toekomstvisie Groningse marketingbureau La Compagnie

Het feit dat een marketingbureau haar nieuwe website online zet, is op zich geen wereldnieuws. Wél bijzonder is dat het creatieve marketingbureau La Compagnie hiermee twee vliegen in één klap slaat: de nieuwe webtechnologie (Parallax) onderstreept de toekomstvisie èn communiceert tevens de nieuwste activiteiten.


Leestijd: 2 minuten

Renate Boschma – den Heijer, sinds 1 jaar managing director van het bureau:
‘De core business van ons bureau was en is het ontwikkelen van ideeën die het verschil maken. Vandaar ons motto dat we al sinds de oprichting in 1987 voeren: ‘Ideeën zijn doorslaggevend’. Want wat je ook bedenkt, off -en online brandingcampagnes,  social media- of salesoperaties, zonder bevlogen idee en bezieling krijg je geen actie en activatie.

Juist in de nieuwe setting ‘Bureau van de toekomst’, willen we nog meer laten zien dat we anders denken over marketing en communicatie. Dat we duurzaam om moeten gaan met onze cliënten en duurzame verbindingen moeten leggen om elkaar te versterken. Het is een eigentijdse visie op People, Planet, Profit. Met een open oog voor de wereld om ons heen maar tegelijkertijd met een realistische kijk op marketing en sales.

Ons Manifest

La Compagnie wil met haar nieuwe website ook de wereld om haar heen inspireren. De nieuwe site, met 3D techniek (parallaxtechniek), is gebouwd door Getlogic.
De site geeft exact weer waar La Compagnie voor staat, tevens te lezen in het Manifest op de nieuwe site.

Renate Boschma: ‘We hebben lang gezocht naar de juiste balans in het team dat op een inspirerende en tegelijkertijd gedegen wijze het profiel van ‘het bureau van de toekomst’ kan invullen. En voor onze opdrachtgevers inspirerend en succesvol kan zijn, in een ander tijdsgewricht dan een aantal jaren geleden. Bedrijven en organisaties hebben meer dan ooit behoefte aan duurzame ideeën en creativiteit.

We doen met onze website en ons toekomstprofiel opnieuw een stap voorwaarts.

‘Helemaal zoals jullie zijn’

Renate: ‘We hebben een mooie cliëntenlijst, met enkele multinationals. Daar zijn we heel erg trots op. En ook overheden en zorginstellingen kloppen meer en meer bij ons aan. We hebben ook wel wat te vertellen, gezien onze mix van senioriteit, jonge talenten en omvangrijk netwerk. Onze nieuwe site is uitgebreid getest en ook aan enkele cliënten voorgelegd. We kregen terug: ‘Het is helemaal zoals jullie zijn.’ Mooier compliment is er wat ons betreft niet.’

Compacte kern

Het strategie en designteam van La Compagnie is een compacte kern. Dit team stuurt daarnaast diverse invliegcollega’s aan, specialisten die La Compagnie exclusief kan inschakelen. ‘In eigen huis hebben we naast strategie/ideeontwikkeling, ook het designteam versterkt, omdat we geloven dat in deze tijd van mediavervuiling doelgroepen steeds gevoeliger worden voor inhoud én vormgeving. Design is inmiddels een paradepaardje van ons geworden.’