economie

18 sep 2001, 00:12

MKB Noord begint unieke helpdesk voor midden- en kleinbedrijf

De organisatie voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf in Noord-Nederland, MKB Noord, komt met een unieke service. Dankzij een samenwerking met tien partners wil MKB-Noord uit Groningen de rol van verschillende stafafdelingen gaan vervullen voor ondernemers die geen stafafdeling bezitten.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Het gaat onder andere om juridische dienstverlening, personeelsmanagement, subsidie-advies, training, ARBO-wetgeving, milieu, debiteurenbewaking en onderhoud. Ook het opzetten en onderhouden van een eigen website behoort tot de mogelijkheden.
Via het Facilitair Centrum MKB-Noord met een centrale helpdesk krijgen de ondernemers antwoord op al hun vragen. Als na gratis advies blijkt dat uitgebreidere hulp nodig is, bieden allianties die ook aan. MKB-Noord heeft voor haar leden bij deze allianties een voordelig tarief bedongen.
De service is opgezet op basis van een inventarisatie van vragen uit de achterband, zo laat regiomanager Frank Alfrink weten. De ondernemers hebben namelijk regelmatig vragen op verschillende gebieden waarbij het MKB Noord zelf te weinig specialistische kennis voor handen heeft. Eén aanspreekpunt en een snelle reactie zijn de sleutelwoorden voor het facilitair centrum, aldus MKB Noord
Het project bestaat uit een helpdesk. Via de internetpagina van MKB-Noord (www.mkbnoord.nl), via de fax (050 – 5278373) of per telefoon ( 0598 – 382858) kan de ondernemer de vraag voorleggen aan de helpdesk. Daar speelt men de vraag door aan de betreffende partner, waarna de ondernemer binnen twee werkdagen antwoord krijgt.