economie

29 mei 2002, 00:12

ING-call center tevreden over personeelswerving- en kwaliteit in Groningen

Banken gaan steeds meer over tot het stimuleren van het bankieren via telefoon, email of internet. De ING Bank heeft daarvoor enkele jaren geleden in Groningen zelfs een speciaal centrum opgericht die tot op heden zeer goed blijkt te voldoen.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

De ING Bank is zeer tevreden over de wijze waarop deze bank aan medewerkers kon komen voor haar nieuwe Customer Contact Center in Groningen. De medewerkers van deze dienst, die het mogelijk maakt om te bankieren via de telefoon, mail of internet, blijken bovendien goed opgeleid en gemotiveerd.
Volgens Epema is de arbeidsmoraal bij de Groningse medewerkers ook uitstekend. De sfeer is prima en het ziekteverzuim is met 3,5 procent zeer laag voor de call center branche. ‘De meesten werken parttime en er is een relatief kaag verloop. Je hebt hier ook niet de carrièrecultuur van het westen, waar mensen zo switchen van de ene naar de andere functie. Daarvoor zijn minder mogelijkheden, maar bovendien vinden mensen andere zaken belangrijker’, aldus een zeer tevreden ING manager Epema.