Economie

Gronings reclamebureau genomineerd voor Europese design pijs met zelf ontworpen 'Muziekmonster'


Leestijd: 1 minuut

Gronings reclamebureau genomineerd voor Europese design pijs met zelf ontworpen 'Muziekmonster'
Gronings reclamebureau genomineerd voor Europese design pijs met zelf ontworpen 'Muziekmonster'

Een Gronings reclamebureau is genomineerd voor een European Design Award met hun ‘MusicMonster’, waar iedereen muziek mee kan maken

Het gaat om het bureau 212 Fahrenheit. De medewerkers hopen in mei deze nominatie om te mogen zetten in een prijs. De tickets voor de uitreiking in Istanbul zijn al geboekt.

Uit het niets werden ze op Twitter gefeliciteerd met hun nominatie. Een korte online zoektocht leerde Paul Mulder en Albert Buring dat hun inzending inderdaad een nominatie had gekregen.

Een mooie verrassing, want deze award kent veel inzenders vanuit heel Europa. Ze besloten een maand geleden dat hun MusicMonster een goede kanshebber was. Al was het vinden van de juiste categorie nogal een uitdaging, MusicMonster liet zich niet makkelijk in een hokje stoppen.

Iedereen kan muziek maken met MusicMonster

“MusicMonster komt voort uit een samenwerking met de Muziekschool Zuid-Groningen. Zij

vroegen ons halverwege 2013 of we iets konden bedenken om muziekeducatie onder jongeren bij de muziekschool weer wat meer ‘schwung’ te geven. Daarop bedachten we MusicMonster: een uniek apparaat waarop iedereen – echt iedereen- muzikant kan zijn” legt Albert uit.

MusicMonster weegt 200 kilo. Letterlijk een monster van een apparaat. Maar wel weer net compact genoeg om op tournee te kunnen en dat was precies de bedoeling. MusicMonster doet verschillende scholen en evenementen aan om zo jongeren te laten ervaren hoe leuk het is om muziek te maken.