Economie

Gronings communicatiebureau opent vestiging in New York en kiest voor nieuwe naam “Darling”

‘Hello, Darling!’ Op deze wijze wordt voortaan in New York de telefoon opgenomen bij de nieuwe Amerikaanse vestiging van een Gronings communicatiebureau. Het gaat om wat tot voor kort Communications Unlimited heette, het bedrijf van Rob Mulder en Jos van Weperen. Nu ze een vestiging hebben geopend in New York hebben ze besloten het bedrijf een nieuwe, originele naam te geven die mensen die er heen bellen niet snel vergeten wanneer de telefoon wordt opgenomen. Opmerkelijk is vooral de nieuwe filosofie van het bureau: ‘The Great Conversation’.


Leestijd: 2 minuten

Het communicatiebureau Darling Agency opent vandaag haar deuren in Groningen en New York. Darling introduceert een nieuwe filosofie in de communicatiewereld: The Great Conversation. Een filosofie die op een andere, vernieuwende manier invulling geeft aan de marketing van producten, diensten en ondernemingen. Darling start met 16 mensen.

De filosofie die Darling heeft ontwikkeld is ingegeven door de veranderende wereld, waarin met name Internet een grote rol speelt. Dit medium verandert meer en meer ons leven. We zijn beter geïnformeerd over producten en diensten. We zijn mondiger. We weten bijvoorbeeld meer over een specifiek digitaal fototoestel dan de verkoper in de winkel weet. En we praten meer over producten en diensten, maar ook over de ondernemingen die ze aanbieden. Wie gaat tegenwoordig nog naar een film zonder eerst even de meningen te bekijken die andere bioscoopbezoekers over de film hebben gegeven?

Alles draait om, wat wij noemen, The Great Conversation. Iedereen praat over iedereen. Ook over producten en diensten. Ondernemingen moeten deelnemen aan de gesprekken om de mening van anderen te leren kennen. Om actief te participeren. Om de activiteiten aan te passen aan wat er over hen wordt gezegd. Het gaat niet meer om Business-to-Business of Business-to-Consumer, of welke hokjesgedachte of reclameterm ook. Het gaat om een hoge mate van creativiteit en het ontwikkelen van concepten die een wezenlijke bijdrage leveren aan The Great Conversation. De rest is oude economie.

Darling onderzoekt elke cirkel van ‘merkvriendschap’; de toegewijden, de geïnteresseerden en de mensen die zich afkeren. Onze concepten en ideeën worden ontwikkeld met maar 1 doel voor ogen; het versterken van de vriendschap die mensen voelen met een merk. Wij geloven dat de meest succesvolle merken, die merken zijn die weten hoe ze een krachtige vriendenkring moeten opbouwen en onderhouden. Als gelijkgestemden zich rond een merk scharen versterken ze dat merk en zal het groeien. En tegelijkertijd fungeren ze als een klankbord. Maar het beste nieuws is dat ze, zoals goede vrienden doen, het merk een tweede kans geven. Maar dan moet er wel gepraat kunnen worden.

Darling Agency komt voort uit het Groningse bureau Communication Unlimited. Dit bureau, gespecialiseerd in marketing en communicatie in de Life Sciences, bestaat ruim 6 jaar en heeft klanten in Europa en de VS. Communication Unlimited gaat nu op in Darling Agency. De specialisatie in de Life Sciences blijft overigens overeind.