Economie

Groningen krijgt bijzondere “snakbar” voor snakkers in strijd tegen bescheidenheid

Binnenkort komt er een opmerkelijke snakbar in Groningen. Dat is heel iets anders dan een snackbar.


Leestijd: 1 minuut

Groningen krijgt bijzondere “snakbar” voor snakkers in strijd tegen bescheidenheid
Groningen krijgt bijzondere “snakbar” voor snakkers in strijd tegen bescheidenheid

Dat meldt een lezeres van de Groninger Ondernemers Courant via Twitter. Wat de snakbar precies inhoudt, dat moet nog een verrassing blijven.

Maar deze lezeres – Inge van IDD Works (foto) – verstuurde de Tweet in reactie op een opmerking van wethouder Joost van Keulen. Die meldt dat Groningse ondernemers niet al te bescheiden moeten zijn: dat is niet goed voor hun bedrijf.

Deze opmerking van Joost van Keulen heeft op de Facebookpagina  van de Ondernemers Courant heel wat los gemaakt.

Zo meldt Erik de Vries: ‘Snakken en jezelf verkopen worden hier gepresenteerd als iets wat Groninger ondernemers meer zouden moeten doen. De wethouder zegt er niet bij waarom, maar vermoedelijk denkt hij dat dat goed is voor de economie omdat Groninger ondernemers meer klanten en omzet zouden krijgen als ze zichzelf meer verkopen door meer te snakken.’

Sorry wethouder, maar als dit waar is maakt u hier toch een denkfout. Natuurlijk is het goed te laten zien wat voor mooie producten of diensten je levert, maar er zijn veel effectievere manieren om dat te doen dan snakkend. Door klantgericht te communiceren bijvoorbeeld. Een klant zit niet te wachten op snakkers, maar op oplossingen voor zijn problemen, en invulling van zijn wensen en dromen. Wat je als ondernemer je klanten te bieden hebt kun je heel goed overbrengen zonder te snakken of jezelf te verkopen. Denk eens aan contentmarketing, klantgerichte marketing, empathische marketing etc. Mensen die echt verstand hebben van marketing zijn zelfs van mening dat snakken en jezelf verkopen waarschijnlijk averechts werkt.”

Meer discussie:   www.facebook.com/groc050.nl