Economie

Europese erkenning voor Noordelijk ICT-bedrijf Vivens

Het Friese ICT-bedrijf Vivens uit Joure heeft als eerste bedrijf in Noord-Europa een bijzondere erkenning gekregen van het Amerikaanse bedrijf Salesforce.com. Vivens is in de Benelux partner van Salesforce, een van de grootste Amerikaanse ICT bedrijven. Salesforce heeft Vivens de status van ‘Platinum Partner’ in het Cloud Alliance Program verleend. Dat is een erkenning die Salesforce uitsluitend toekent aan partners die voldoen aan hoge criteria op het gebied van klanttevredenheid, groei in aantal gecertificeerde consultants en de ontwikkeling van nieuwe business.


Leestijd: 2 minuten

‘We zijn al sinds 2006 partner voor Salesforce, en we zijn echt zeer trots op deze erkenning, ook omdat nog geen enkel ander bedrijf in onze regio deze heeft gekregen’, aldus directeur Arjen Dähne van Vivens. Salesforce is in Nederland bij het brede publiek iets minder bekend, maar dit bedrijf is qua omvang vergelijkbaar met concurrenten als Microsoft en Oracle. Salesforce maakt in Amerika en in Europa jaar in, jaar uit een sterke groei door, onder meer dankzij specialistische software om het klantencontact voor bedrijven te optimaliseren en zo het rendement voor klanten te verhogen. Maar Salesforce doet inmiddels veel meer dan het leveren van dergelijke crm-software voor klantcontact en biedt een compleet pakket aan ICT-diensten, volledig ‘in the cloud’.

‘We zijn heel erg ingenomen met deze onderscheiding. Wat het extra bijzonder maakt is dat de toekenning is verleend vanuit het hoofdkantoor van Salesforce in de Verenigde Staten, en dus niet vanuit een nevenvestiging in Europa. Dat betekent dus dat de kwaliteit van onze dienstverelning kennelijk is opgevallen in Amerika!’, aldus Dähne.

Vivens is een jong en snelgroeiend bedrijf in Joure, met 48 medewerkers en is een van de snelst groeiende ICT bedrijven van Noord-Nedreland. Vivens realiseerde het eerste kwartaal van 2012 opnieuw een groei van dertig procent. Vanuit Friesland worden tal van klanten in Nederland bediend, die onder meer gebruik maken van het platform van Salesforce om klantencontacten te optimaliseren. Tot de recente nieuwe klanten van Vivens behoren onder meer auto-importeur PON, RTL, Dong, Imperial Tobacco en Enexis.

Vivens helpt klanten vorm te geven aan de “Social Enterprise”, door het optimaliseren van externe en interne klantinteracties, zowel op gebied van sales, marketing als service. Vanuit haar kantoren in Nederland en België bedienen de medewerkers van Vivens middelgrote tot grote klanten in uiteenlopende sectoren, zowel in de Benelux als tot ver daarbuiten.

Naast de dienstverlening voor implementatie van Salesforce en ontwikkeling op het platform, biedt Vivens, als enige geautoriseerde trainingscentrum van Salesforce in de Benelux, ook ruime opleidingsmogelijkheden voor beheerders, ontwikkelaars en consultants.