Economie

‘De Merkstudio’ tien jaar: campagnes vanuit creatieve Ebbingekwartier

Het Groningse bedrijf De Merkstudio viert deze week het tienjarig bestaat. Het Groningse bureau geeft merken een gezicht en creëert unieke campagnes vanuit een passende merkstrategie en is gevestigd in het Ebbingekwartier, het creatieve hart van de stad.


Leestijd: 1 minuut

‘De Merkstudio’ tien jaar: campagnes vanuit creatieve Ebbingekwartier
‘De Merkstudio’ tien jaar: campagnes vanuit creatieve Ebbingekwartier

De Merkstudio is opgericht in 2005 en viert op vrijdag 29 mei haar 10-jarig jubileum.

Het Ebbingekwartier, voormalig CiBoGa-terrein, huisvest diverse creatieve bedrijven en steeds meer originele evenementen. Ook voor De Merkstudio is het een erg inspirerende plek om te werken in het centrum van de stad. “Het is geweldig om als creatieve onderneming momenteel dagelijks op zo’n plek in Groningen te mogen werken” aldus Martin Haikens eigenaar van De Merkstudio. Hij is tevens initiatiefnemer van ondernemerspaviljoen De Chemie waarin zich vaste en flexibele werkplekken bevinden en ze zelf ook gevestigd zijn.

Er komen steeds meer initiatieven van en voor jonge enthousiaste ondernemers die kansen zien in het Noorden en dat maakt Groningen steeds aantrekkelijker als ondernemersstad. De Merkstudio verzorgt campagnes voor bedrijven op basis van een passende merkstrategie. Haikens:: “Binnen deze campagnes bedenken we ludieke marketingacties om een product of dienst van het bedrijf écht op de kaart te zetten. “

“In de Randstad is deze vorm van marketing, guerilla marketing genaamd, al beter bekend, maar in het Noorden liggen nog mooie kansen om de omgeving te gebruiken als canvas voor originele acties. We werken graag samen met collega-ondernemers en streven er naar om bij onze klanten en hun doelgroep een brede glimlach te creëren.