economie

27 okt 2016, 17:05

Business Club voor Groningse ondernemers rond Eurosonic-Noorderslag

Business Club voor Groningse ondernemers rond Eurosonic-Noorderslag

Het pop-evenement Eurosonic Noorderslag is van groot belang voor de noordelijke economie. Het festival is goed voor het imago van Groningen en kan er toe bijdragen dat jong talent in Groningen wil werken en studeren. Daarom is het goed dat Groningse ondernemers het festival steunen, direct of indirect. Een van de mogelijkheden daartoe is lidmaatschap van de business club van Eurosonic-Noorderslag. Dat meldt de Groninger Ondernemers Courant (www.groc.nl).

 

Die doet verslag van een bijeenkomst van Groningse ondernemers en vertegenwoordigers van Eurosonic Noorderslag in de Groningse Brouwerij Martinus.

 

Dago Houben, directeur van Eurosonic Noorderslag, vertelde daar dat hij met een groep Groninger ondernemers bezig is een derde schil rond het festival te bouwen waarmee noordelijke ondernemers kennis kunnen maken met de laatste trends op het gebied van onder meer muziekdistributie, streaming technieken, 3d printing, ticketing en de laatste ontwikkelingen op het gebied van duurzame en innovatieve congresorganisaties.

 

Ondernemers werden door Houben uitgenodigd lid te worden van de business club van Eurosonic-Noorderslag. Daarnaast kondigde Houben aan dat er een special ‘050-connects-house’ komt waar noordelijke ondernemers elkaar en congresgasten kunnen ontmoeten op en nabij de Grote Markt, waar ook in 2017 weer het vrij toegankelijke Eurosonic Air wordt georganiseerd.

 

Klaas Holtman, fondsmanager van het Fonds Ondernemend Groningen en voorzitter van de ondernemersvereniging VBGW is blij met de ingezette lijn om vanuit Eurosonic meer te bieden aan de Groninger en Noordelijke ondernemers.

‘Pas wanneer Eurosonic en bedrijven elkaar kennen en begrijpen kun je denken aan verder samenwerken. EurosonicNoorderslag is meer een festival dat goed is voor de beeldvorming van Groningen als jonge, modern en innovatieve stad. EurosonicNoorderslag kan ook een belangrijke factor zijn in het vasthouden en aantrekken van goed gekwalificeerde medewerkers en is een kennisbron waar vele ondernemers van kunnen tappen.’, zo betoogde Holtman.

 

Het festivalplatform biedt de mogelijkheid om producten te leveren aan 400 festivalorganisatoren en last but not least EurosonicNoorderslag geeft medewerkers en relaties van bedrijven de kans om kennis te maken met eigentijdse muziek en de popsterren van vandaag en morgen.

 

Volgens Holtman is het nodig dat het EurosonicNoorderslag haar draagvlak onder ondernemers vergroot om de financiële onafhankelijkheid van de overheden te verminderen en grote sponsoren andere keuzes moeten maken. Want ook in 2020 wil Groningen begin januari kunnen genieten van alles dat EurosonicNoorderslag brengt.

 

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door: